Jak rozpocząć nową dietę?

Rozpoczęcie nowej diety może być wyzwaniem – z całym nowym jedzeniem, które powinieneś jeść i ze wszystkimi starymi ulubionymi produktami, których już nie masz, a także z możliwym liczeniem węglowodanów, śledzeniem tłuszczu, ograniczaniem kalorii i innymi wymaganiami aby osiągnąć pożądaną wagę lub cele zdrowotne. Dla osób próbujących modę ketogeniczną – plan o wysokiej zawartości tłuszczu, o niskiej zawartości węglowodanów, który zyskał popularność wśród osób chcących schudnąć lub kontrolować poziom cukru we krwi – te wyzwania są codziennością.

Dieta ketonowa wymaga około 70 do 75 procent twoich kalorii, aby pochodzić z tłuszczu, 20 do 25 procent z białka i 5 do 10 procent z węglowodanów, mówi Lara Clevenger, zarejestrowana dietetyk i certyfikowana osobisty trener w prywatnej praktyce w Edgewater Na Florydzie.

„Ten styl jedzenia zmusza organizm do używania tłuszczu na paliwo [w przeciwieństwie do węglowodanów] w postaci ciał ketonowych i kwasów tłuszczowych” – mówi Clevenger. Ketony są produktami ubocznymi metabolizmu tłuszczów; kiedy poziom ketonów jest podwyższony, organizm wchodzi w stan zwany ketozą – stan krytyczny dla osób przestrzegających diety ketogenicznej.

Ketoza różni się od cukrzycowej kwasicy ketonowej lub DKA, niebezpiecznym stanem, który występuje najczęściej u osób z cukrzycą typu 1 i może prowadzić do śmierci. DKA występuje, gdy poziom cukru we krwi jest wysoki, insulina jest niska, a we krwi występuje od niskiej do umiarkowanej ilości ketonów.

Dla wielu osób stosujących dietę ketogenną stan ketozy prowadzi do utraty wagi. „Jako plan odchudzania ludzie często dostrzegają rezultaty, co zachęca ich do kontynuowania” – mówi Clevenger. „Dodatkową korzyścią jest to, że poziom glukozy we krwi jest [często] obniżany, insulinooporność [może być] polepszona i często obserwuje się zwiększoną jasność umysłu”.

Ketogeniczna dieta zyskała popularność w mediach społecznościowych, a kilku obserwatorów wymieniało swoje historie sukcesu o dramatycznej utracie wagi lub lepszym leczeniu cukrzycy. Ale to, że podejście to może działać dla niektórych osób, nie oznacza, że ​​jest to najlepsze rozwiązanie dla wszystkich. Ważne jest, aby porozmawiać z lekarzem przed spróbowaniem diety ketonowej, ponieważ plan może prowadzić do utraty mięśni lub doznania często określane jako „keto grypa”, w którym występują zmęczenie, dezorientacja, nudności i zawroty głowy.

„Faza adaptacji keto zmienia się z jednej osoby na drugą, a osoby mogą czuć się spowolnione i zmęczone, dopóki nie staną się przystosowane do tłuszczu i będą w stanie wydajnie używać ketonów do paliwa”, mówi Clevenger; mówi, że te działania niepożądane mogą powstrzymać niektórych ludzi od trzymania się diety.

Kolejną blokadą może być awersja do gotowania. Ponieważ cała, świeża żywność jest idealna w diecie ketonowej, wiedza na temat kuchni może pomóc ci w przestrzeganiu planu.

Jednym z narzędzi kuchennych, które mogą być pomocne nawet początkującym kucharzom domowym, jest Instant Pot, zmodernizowana wersja szybkowaru. Stało się popularne ostatnio, ponieważ skraca czas przygotowywania posiłków i pozwala na wygodny styl gotowania „ustaw i zapomnij”. Instant Pot pozwala użytkownikom gotować różnorodne dania, w tym mięso, w znacznie krótszym czasie niż w piekarniku lub powolnej kuchence. To czyni go idealnym dla prokrastynatora planowania posiłków, ruchliwą mamą, która śpieszy się, aby przygotować posiłek przyjazny rodzinie lub początkującego kucharza, który woli trzymać się z daleka od pieca i pieca.

Zapasując odpowiednie składniki i zapoznając się z kilkoma prostymi przepisami, możesz użyć Instant Pot, aby przygotować posiłki na cały tydzień, oszczędzając czas i wysiłek. Jeśli stosujesz restrykcyjną dietę ketogeniczną, jest to szczególnie prawdziwe.

W przypadku diety ketogennej, należy nadać priorytet żywności bogatej w zdrowy tłuszcz, takiej jak awokado, oliwa z oliwek, kurczak, wieprzowina, koza, wołowina, jaja i owoce morza, w szczególności tłuste ryby, takie jak łosoś. Tymczasem będziesz chciał jeść umiarkowaną ilość białka i ograniczyć żywność, która jest pakowana, przetwarzana i zawiera dużo cukru lub węglowodanów.

Aby pomóc Ci zacząć z ketogenicznym planem posiłków, wybraliśmy najlepsze, proste przepisy kulinarne dla keto Instant Pot, nawet początkujący szef kuchni może z łatwością ubić się w swojej kuchni. Sprawdź je tutaj!

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *